پزشک سرای بلاگ

ساخت وبلاگ

عظیم محبی مدیر کل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص نحوه تغییر مدیریت مدارس نمونه دولتی به سمت مدارس هیئت امنایی‌ گفت: پیشنهادی از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها مبنی بر تغییر نحوه مدیریت مدارس نمونه‌دولتی به هیئت امنایی داده شده است. 

وی ادامه داد: در صورتی که مدارس نمونه‌دولتی تمایل به این تغییر مدیریت داشته باشند این فرایند از اول مهرماه در مرحله اجرا قرار می‌گیرد. 

محبی با بیان اینکه برای این تغییر، مدارس بایستی با هم‌‌فکری و همکاری مناطق خود این روند را طی کنند اظهار کرد: اکنون با مدیران کل مناطق آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور مذاکراتی انجام می‌شود تا میزان استقبال از این طرح مشخص شود. 

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه عنوان کرد: در صورتی که مدارس به سمت هیئت امنایی شدن تغییر مدیریت دهند در حوزه فعالیت مدارس غیردولتی قرار می‌گیرند. 

محبی با اشاره به اینکه این فرایند در صورت تمایل مدارس از اول مهرماه انجام می‌شود اظهار کرد: چون تغییر در شیوه مدیریت مدرسه صورت می‌گیرد لذا تاریخ اجرای آن لطمه‌ای به فرایند آموزشی نمی‌‌زند و فقط علاوه بر شورای مدرسه انجمنی به طور هیئت امنایی در مدارس شکل می‌‌گیرد. 

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 81 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:00

به گزارش  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ متاسفانه برخی رفتارها فقط ظاهرشان شبیه شوخی و طنز است که در صورت تکرار و با گذر زمان، شادی و گرمای خانه را کم رنگ می کند. کم نیستند مردان و زنانی که از برخی رفتار همسرشان بخصوص در بین جمع دوستانه و خانوادگی گله می کنند یا حتی معتقدند در هنگام صحبت منطقی به سرعت دعوایشان می شود، این مسائل همواره بین زن و شوهرهای امروزی وجود دارد و جز برخی افراد بقیه قادر به کنترل این رفتار نیستند و در نهایت کارشان به نارضایتی و طلاق می کشد. 
شوخی های زن و شوهری که باید به سرعت ترک شان کنید!

وقتی پای صحبت و نصیحتهای مادران و پدران خود می نشینیم آنها معتقدند که باید در رفتار با طرف مقابل سیاست داشت و به گونه‌ای رفتار کرد که در عین حفظ حرمتها به نتیجه مشترک و مطلوب رسید. این برای زوجین بسیار نکته مهم و حائز اهمیتی است چرا که بسیاری از تعارضات به دلیل ضعف در برطرف کردن مشکلات زناشویی بوده و به قولی کاسه صبر زن و شوهر را لبریز می کند.

هرچند امروزه دنیای مجازی پر از راهکار و آموزش برای مسائل مختلف است اما درست و کارآمد بودن هریک از آنها بخصوص در حفظ روابط زناشویی و عشق وعلاقه بین زوجین بر کسی آشکار نیست و بی شک تنها روانشناسان و متخصصان این حوزه می توانند بهترین انتخاب و راهکار را ارائه دهند.

پای این مسائل را به زندگی زناشویی باز نکنید

استفاده مداوم از عباراتی همچون " طلاق" ، "بی جنبه" ، "خانه همسر دومم بودم" و تحقیر و تمسخر همسر به ویژه برای ظاهر و طرز گفتمان او حتی اگر در حکم شوخی باشد هم صحیح نیست چراکه می تواند زن یا مرد را در لاک خود فرو ببرد یا زندگی را با جنجال مواجه کند. شوخی های به ظاهر ساده ذهن همسر را درگیر کرده و اضطراب و ترس از برهم خوردن رابطه را در دل می اندازد.

البته نباید یک شوخی کوچک همه چیز را به هم بریزد اما تکرار و عادت به این نوع از شوخی ها، می تواند زندگی زناشویی را سرد کند و درمقابل هیچ چیزی نمی تواند به اندازه ابراز محبت و صحبتهای عاشقانه، موجب استحکام زندگی مشترک شود.

این روابط فقط خاص زن و شوهر است

مژگان نیکنام دکتری روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  بالطبع روابط بین زوجین نیاز به یک مهارت و فنی خاص دارد که با ارتباطات دیگر متفاوت است چرا که با تداخل بعد عاطفی و هیجان در روابط، ممکن است مسائلی پیش آید که در روابط معمول با افراد عادی ایجاد نشود، از این رو مهارت در ارتباطات زناشویی حائز اهمیت است.

وی افزود: در هنگام گفت‌وگو با افراد عادی حتی بدون مشترکات و منافع یکسان، اگر به نتیجه مشترکی نرسید احتمالا مشکل خاصی ایجاد نمی شود اما در مهارت ارتباطی زناشویی، گفت‌وگو یعنی زن و شوهر نظرات خود را روی هم ریخته و به نظر و گزینه مشترک فیمابین برسند.

حرفهایی که می خواهند خود به کرسی بنشینند

مشکل از آن جایی شروع می شود که هرکدام از زوجین گاهی مصرانه تنها حرف خود را درست و منطقی می دانند و متاسفانه تعارضات زناشویی درگفت‌وگو به وجود می آید.

نیکنام اظهار داشت: گفت‌وگوی زن و شوهر اگر به گونه ای باشد که هیچکدام حاضر به درک حرفای دیگری نباشند آن وقت نه تنها به نتیجه مشترک نمی رسند بلکه در حالت پیشرفته تر به لجبازی، فحاشی و ارتباطات ناپسند می انجامد. اینکه برخی زوجین معتقدند هیچگاه (یا حتی اکثر اوقات) حرف یکدیگر را نمی فهمند و درهنگام صحبت مدام دعوایشان می شود ،ریشه در همین موضوع دارد که در ارتباطات با یکدیگر، هرکدام می خواهند حرف خودشان را به کرسی بنشانند و درنهایت به نتیجه مشترک نمی رسند.

صمیمی ترین دوست شما همسرتان است

این دکترای روانشناسی با تاکید بر اهمیت مهارت‌های ارتباطی در زندگی عنوان کرد: زوجین نسبت به یکدیگر، صمیمی ترین افراد روی زمین هستند لذا این موضوع ایجاب می کند در ارتباطات با یکدیگر روابط خاصی را پیش گیرند.

لازم است هرفردی نسبت به افراد مختلف روابط اجتماعی متناسب را پیش گیرد مثلا ادبیات زندگی کاری با ادبیات زندگی خانوادگی باید متفاوت باشد و از چارچوب رفتاری متناسب پیروی کند، نیکنام با اشاره به این موضوع گفت: بین همسران هم باید این روند حاکم باشد و در ارتباطات از حرمت شکنی، تحقیر، ادبیات سطح پایین و عمومی (مورد استفاده برای ارتباط با هرفردی) استفاده نشود چرا که نه تنها حرمت خانواده را خدشه دار می کند بلکه برای فرزندان هم الگو می شود.

دور شوخی های زننده را خط بکشید

این دکترای روانشناسی عنوان کرد: صمیمی بودن رابطه زوجین نباید منجر به شکستن حرمت ها بخصوص در بین جمعی از دوستان و آشنایان شود چرا که با بروز کدورت و ناراحتی آنها همراه خواهد بود. عمدتا حفظ حرمت ها در بین اطرافیان باید بیشتر مورد توجه باشد، استفاده گاه و بی گاه از شوخی های زننده و صحبت های نابجا باعث می شود در دعوا و نزاع هم همان ادبیات مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شوخی هم اندازه و چارچوب خاص خود را دارد و با قصد توهین و مسخره کردن طرف مقابل می تواند به مشکلات زناشویی دامن زند ، افزود: در این صورت خانواده آسیب پذیرتر از قبل شده و زندگی فرزندان هم با این الگو گیری تحت الشعاع قرار می گیرد.

باورهای جنسیتی دست گل به آب می دهد

نیکنام در پاسخ به این سوال که آیا درست است آقایان بیشتر از ادبیات طنز و شوخی بهره می گیرند، گفت: ضعف در کنترل رفتار و استفاده از ادبیات نادرست با همسر تنها برای آقایان نیست و ممکن است برای خانم ها هم وجود داشته باشد اما آقایان به دلیل باورهای جنسیتی و اینکه بیشتر از افراد خانواده می توانند نظر دهند معمولا در بیان حرفهایشان از شوخی و طنز بیشتر بهره می گیرند.

وی افزود: باورهای جنسیتی مانند مردسالاری از نسلهای قدیم به نسلهای جدید منتقل شده وذاین اجازه را می دهد که آقایان بیشتر از زنان در اظهار نظرشان به همسر شوخی یا توهین کنند.

به راحتی با اختلافات زندگی خود خداحافظی کنید

نیکنام با اشاره به اینکه مهارت ارتباطی زوجین بعنوان یک مهارت خاص، احتیاج به یک آموزش دارد، بیان کرد: در مشاوره‌های پیش از ازدواج به یادگیری الگوهای مهارتی طی شش ماه تاکید می کنیم چرا که بسیاری از تعارضات و طلاق زوجین ناشی از ناپختگی و عدم آگاهی کامل نسبت به مهارتهای ارتباطی زناشویی است.

وی یادآور شد: این الگوها باید ابتدا در خانواده به فرزندان ( چه دختر و چه پسر) آموزش داده شود اما اگر چنین اتفاقی نیفتاد مراکز مشاره و کارگاههای آموزشی نسبت به این موضوع برای جوانان اقدام می کنند.

درواقع مهارت های ارتباطی همان سیاست رفتار با مرد یا زن است که در گذشته مطرح می شد و امروزه در این قالب جدید به زوجین آموزش داده می شود تا هرکدام ادبیات مکالمه و ارتباط با همسر را یادبگیرند و دیگر کنایه و دشنام و تعارض را در زندگی خود نبینند.

گزارش از محیامعصومی

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 63 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:00

گفتنی است، علاوه بر غذا و مبلمان مشتریان این رستوران نیز می توانند از عینک مخصوص برای تماشای سه بعدی غذاها  و تزئینات داخلی رستوران استفاده کنند.

نخستین شعبه این رستوران با نام Hipster ، در لندن افتتاح شده است، در این مکان منوی غذا در اختیار مشتری قرار می گیرد و مشتری پس از انتخاب غذا منتظر چاپ و تهیه خوراکی مورد نظر خود توسط پرینتر می ماند.

دیدنی ترین رستوران دنیا که تماماً با پرینتر سه بعدی ساخته شده+ تصاویر

بازوی روبوتیک پس از پرینت غذا آن را از روی دستگاه برداشته به میز مشتری هدایت می کند.

پرینت غذا توسط سوزن هایی مشابه کارتریج پرینتر انجام می شود و نیز طراحی های زیبایی برای انواع غذاها انجام می شود تا رضایت مشتری را بدست آورد.

دیدنی ترین رستوران دنیا که تماماً با پرینتر سه بعدی ساخته شده+ تصاویر

در حال حاضر مشتریان این رستوران باید حدود 250 پوند برای هر وعده هزینه کنند، و مسئولین رستوران امیدوار هستند در آینده بتوانند شعبات جدیدی در سراسر جان افتتاح کنند.

دیدنی ترین رستوران دنیا که تماماً با پرینتر سه بعدی ساخته شده+ تصاویر

در این رستوران ترکیبی از جدیدترین فناوری های الکترونیکی و روبوتیک برای سفارش، تولید غذا و توزیع آن مورد استفاده قرار می گیرد ونسل جدیدی از رستوران ها در دنیای امروز است.

دیدنی ترین رستوران دنیا که تماماً با پرینتر سه بعدی ساخته شده+ تصاویر

علاوه بر غذا سایر وسایل در این رستوران از جمله قاشق و چنگال، صندلی، میزها، دستمال سفره، لیوان و ظروف سرو غذا نیز توسط پرینتر سه بعدی ساخته شده اند و تنها از انسان ها برای حمل و نقل مواد غذایی اولیه مورد نیاز پرینتر و نیز خارج کردن زباله ها و نظافت رستوران استفاده می شود.

دیدنی ترین رستوران دنیا که تماماً با پرینتر سه بعدی ساخته شده+ تصاویر

علاوه بر وعده غذای اصلی روبات های این رستوران می توانند دسر و پیش غذاهایی مانند انواع شکلات با طعم ها و شکل های مختلف را نیز پرینت بگیرند.

دیدنی ترین رستوران دنیا که تماماً با پرینتر سه بعدی ساخته شده+ تصاویر

هدف از ساخت این نمونه رستوران ها کاهش بیماری و خطاهای انسانی همچنین بهره گیری از انواع فناوری های مدرن برای تولید مواد غذایی است.

منبع: Dailymail

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 51 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:54

براساس تحقیقات اسید فولیک که به عنوان فولات یا ویتامین B9شناخته می شود می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها در افراد جلوگیری به عمل آورد، کمبود این ویتامین باعث بروز بیماری هایی چون پوکی استخوان، بیماری های اعصاب و روان و نیز برخی سرطان های شایع در افراد شود.

کارشناسان برای تامین اسید فولیک مورد نیاز بدن زنان توصیه می کنند روزانه هشت عدد از این میوه خوش طعم را در کنار سایر میوه ها مصرف کنند.

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است و می تواند از بزرگ شدن و رشد تومورهای سرطانی در بدن افراد جلوگیری کند.

این میوه به دلیل دارا بودن ویتامین C می تواند برای افزایش قدرت بینایی و مقابله با بسیاری از امراض چشمی نیز مفید باشد، از جمله دیگر خواص این میوه دارا بودن فیبر زیاد است که مشکلات گوارشی را از بین می برد، خوردن توت فرنگی در زیبایی پوست، رفع آکنه های پوستی نیز موثر است، افراد سیگاری نیز با خوردن توت فرنگی می توانند مضرات سیگار را در بدن خود کاهش دهند.

توت فرنگی با کاستن از سرعت رشد سلول های بدن می تواند روند پیر پوستی را کند و همینطور باعث افزایش توان ذهنی مغز شود.

توت فرنگی همچنین می تواند باعث افزایش توان باروری در زنان شود ، اما زنان باردار در صورت داشتن سابقه آلرژی به این میوه باید از مصرف آن اجتناب کنند.

توت فرنگی با وجود تمامی خواص سلامتی که دارد حاوی عوامل آلرژی زا است و می تواند در افراد عوارضی چون سردرد، قرمزی پوست، خارش، تورم اعضای بدن، اگزمای پوستی و حتی شوک آنافلاکسی ایجاد کند، همینطور توت فرنگی می تواند در کلیه باعث ایجاد سنگ در این عضو شود زیرا می تواند ذرات کلیسم جامد در کلیه به وجود آورد به همین دلیل متخصصان در افراد مبتلا به مشکلات کلیوی مصرف این میوه را با احتیاط و در حد کم تحت نظارت پزشک معالج توصیه می کنند.

بهتر است مصرف این میوه در کودکان خردسال برای مرتبه اول بویژه اگر در خانواده سابقه ابتلا به آلرژی وجود دارد با احتیاط صورت گیرد زیرا می تواند باعث شوک آلرژی شدید در کودک شود.

در جدیدترین مقاله که در مجله The joual of agriculture and food chemistry به چاپ رسیده است کارشناسان اعلام کرده اند مصرف توت فرنگی می تواند مانع از ابتلا به سرطان هایی چون ریه، سینه، رحم، تخمدان و زبان در افراد شود و مصرف آن می تواند سرعت رشد تومورهای سرطانی را کاهش دهد.

توت فرنگی همچنین در کنترل عوارض بیماری هایی چون آرتروز، آرتریت روماتوئید و آسم نیز موثر است.

منبع:Daily mail

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 69 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:45

8 ویژگی انسان‌هایی که آرامش دارند چیست؟

سلامت نیوز:از همین حالا می‌توانید تمرین کنید کارهایی را انجام دهید که موجب آرامش شما می‌شود. بسیاری از افراد به دنبال آرامش می‌گردند اما یا نمی‌دانند چگونه به آن برسند یا حاضر نیستند نیاز خود به برخی رفتارهای ناسالم و نا آرامی را کنار بگذارند اما این را مطمئن باشید که اگر آرامش می‌خواهید باید رفتارهای ناسالم را که آرامش شما را بر هم می‌زنند،  

سلامت نیوز:از همین حالا می‌توانید تمرین کنید کارهایی را انجام دهید که موجب آرامش شما می‌شود. بسیاری از افراد به دنبال آرامش می‌گردند اما یا نمی‌دانند چگونه به آن برسند یا حاضر نیستند نیاز خود به برخی رفتارهای ناسالم و نا آرامی را کنار بگذارند اما این را مطمئن باشید که اگر آرامش می‌خواهید باید رفتارهای ناسالم را که آرامش شما را بر هم می‌زنند، ترک کنید. می‌توانید به کمک یک مشاور کاردان این رفتارها را ریشه یابی و رفع نمایید. و اما، انسانهایی که آرامش دارند چه کارهایی انجام می‌دهند که موجب آرامش آنها می‌شود؟

1- صبح‌ها یک زندگی نو را شروع می‌کنند

انسان‌هایی که آرامش دارند هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند می‌دانند که گذشته مرده است! آنها می‌دانند که امروز از نو متولد شده‌اند و زندگی جدیدی را آغاز کرده‌اند. آنها می‌دانند که امروز روز دیگر با فرصت‌های دیگری است. آنها روز خود را با امید شروع می‌کنند، نه با آنچه که دیروز دستگیرشان شده بوده است.

2- می‌دانند که راه‌های بهتری هم برای زندگی کردن وجود دارد

انسان‌هایی که آرامش دارند می‌دانند که زندگی فقط یک روش ندارد، می‌دانند که هزاران روش دیگر برای داشتن زندگی بهتر وجود دارد، پس تعصب و مقاومت را کنار گذاشته و روش‌های دیگر را امتحان می‌کنند. اما انسان‌هایی که همیشه در اضطراب و غم به‌سر می‌برند انسان‌هایی هستند که مقاومت زیادی درون آنها است و اغلب فکر می‌کنند باید همان روشی را که باعث رنجش آنها می‌شود ادامه دهند و حتی تصور کردن مسیرهای دیگر نیز برای آنها دشوار است.

3- کمتر پشت سر دیگران حرف می‌زنند!

یکی از مواردی که باعث افزایش آرامش در ما می‌شود این است که کمتر پشت سر دیگران صحبت کنیم. غیبت کردن از دیگران نا خودآگاه سیستم آرامش هر انسانی را به‌هم می‌ریزد و در او استرس ایجاد می‌کند. حتما بسیار شنیده‌اید یا شاید هم خودتان بارها بیان کرده باشید که «استرس دارم اما نمی‌دانم چرا!» علاوه‌بر دلایل دیگر که برای استرس بی دلیل وجود دارد، صحبت کردن پشت سر دیگران نیز موجب افزایش استرس ظاهرا بی دلیل و کاهش انرژی در ما می‌شود. انسان‌های پر آرامش هم ممکن است گاهی پشت سر دیگران حرف بزنند اما درصد آن نسبت به دیگران بسیار بسیار کمتر است.

4- کمتر مسائل را قطب بندی می‌کنند

افرادی که دائما در حال قطب‌بندی امور و دیگران به طبقه‌ها یا به خوب و بد هستند آرامش کمتری دارند. افرادی که آرامش دارند بیشتر شاهد و ناظر وقایع و دیگران هستند. برخی از افراد هر وقت که با دیگران مواجه می‌شوند شروع به دسته بندی آنها به خوب یا بد، زیبا یا زشت، دوست داشتنی یا غیر دوست داشتنی و... می‌کنند. حتی برخی از افراد دائما در حال بررسی ظاهر دیگران هستند. چنین کارهایی انرژی ذهنی ما را می‌بلعد و زمانی که انرژی ذهنی خود را از دست بدهیم استرس در ما افزایش می‌یابد، آرامش خود را از دست می‌دهیم، بیمار می‌شویم، روابط اجتماعی ما ناسالم می‌شود و در نهایت به پیری یا مرگ زودرس دچار می‌شویم! به همین سادگی!!

5- برای از بین بردن نقاط ضعف خود قدم بر می‌دارند

افراد زیادی هستند که از وضعیت خود شکایت می‌کنند اما افراد کمی وجود دارند که حاضر هستند حقیقتا برای تغییر خود قدم بردارند. برخی در واکنش به شرایط نابسامان گله و شکایت یا فرافکنی به دیگران را انتخاب می‌کنند، آنها ادعا می‌کنند که حاضر هستند برای تغییر خود هر قدمی بردارند اما زمانی که به عمل کردن می‌رسند، حاضر نیستند رفتارهای ناسالم خود را کنار بگذارند. چنین افرادی هیچ گاه تغییر نمی‌کنند و کمتر روی آرامش را می‌بینند!افرادی که آرامش دارند در واقع برای آرامش داشتن قدمی برمی‌دارند. آنها آنچه که موجب بر هم خوردن آرامش در آنها می‌شود را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام می‌کنند. آنها این اصل را می‌دانند که: «یا اقدام کن یا حق شکایت کردن نداری!»

6- توقع کمتری دارند

یکی از مواردی که آرامش ما را به شدت بر هم می‌ریزند «توقعات» ما هستند. افرادی که توقع زیادی از زندگی، دیگران و از خود دارند آرامش خود را از دست می‌دهند. «توقع‌های ما رنجش‌های از پیش تعیین شده ما هستند.» افرادی که آرامش زیادی دارند توقعات ناسالم و افراطی خود را شناسایی و رفع کرده‌اند. آنها در روابط خود با خود و با دیگران حد و مرزهای سالمی دارند و به آن حد و مرزها پایبند هستند. آنها کمتر دچار بازی‌های رابطه می‌شوند و اصل آنها بر یکرنگی (ناشی از عدم ترس از خود بودن)، صراحت و صداقت است.

7- آنها نیازی ندارند که قربانی واقع شوند

برخی از افراد دیگران را قربانی بازی‌های خود می‌کنند تا خود نیز قربانی واقع شوند، آنگاه بانگ توقعات خود را سر می‌دهند که هم باعث بر هم خوردن آرامش خود می‌شوند و هم آرامش دیگران را بر هم می‌زنند. آنها نیاز دارند که همیشه مظلوم و قربانی باقی بمانند و تمام رفتارها و انتخاب‌های آنها بر اساس همین نیاز شکل می‌گیرد. افراد قربانی یکی از رنج آورترین افراد در جامعه هستند. آنها نه تنها خود را عذاب می‌دهند (و لذت می‌برند) بلکه اطرافیان خود را نیز عذاب می‌دهند. امروز تصمیم بگیرید که «نیاز به قربانی بودن» را رها کنید.

8- هم خود و هم دیگران را تحسین و تشویق می‌کنند

این افراد انرژی بخش خود و دیگران هستند. آنها می‌دانند که «تسهیم احساس خوب یعنی افزایش احساس خوب»، همچنین، می‌دانند که «هر انسانی نیاز دارد که مورد تحسین و تشویق قرار بگیرد و برای تقویت رفتارهای مثبت بهتر است نقاط مثبت دیگران را تحسین و تشویق کنیم»، بنابراین، این حالت مثبت را نه از خود دریغ می‌کنند و نه از دیگران. فراموش نکنیم که زیبایی‌ها را باید تحسین و تشویق کرد.

منبع : دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط با   :

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

امروز , شکایت , واکنش , روابط , بررسی , آرامش , آغاز , اجتماعی , احساس , احساس خوب , ادامه , ادعا , از بین بردن , از دست , اساس , است , استرس , اصل , اضطراب , اطرافیان , افراد , افراطی , افزایش , اقدام , اما , امتحان , امور , امید , انتخاب , انجام , انرژی , انسانی , اگر , ایجاد , این , باعث , باقی , بانگ , باید , بخش , بد , برای , برای زندگی , بردن , بسیار , بندی , به دنبال , بهتر , بهتری , بوده , بگیرید , بی دلیل , بیان , بیدار , بیشتر , بیمار , بین , ترس , ترک , تشویق , تصمیم , تصور , تصور کردن , تعصب , تغییر , تقویت , تمام , تمرین , تنها , توقع , جامعه , حاضر , حال , حالا , حالت , حتما , حتی , حرف , خواب , خوب , خود , خوردن , دارد , دارم , داشتن , داشتنی , در , در حال , درصد , درون , دریغ , دست , دسته , دسته بندی , دلایل , دلیل , دنبال , دنیای , دوست , دوست داشتنی , دیروز , دیگر , دیگران , دیگری , ذهنی , رابطه , رفع , رنج , رنجش , رها , روابط اجتماعی , روز , روش , روشی , روی , ریشه , زمانی , زندگی , زندگی بهتر , زیادی , زیبا , سیستم , شاهد , شاید , شده , شرایط , شروع , شما , شناسایی , شکل , صبح , صحبت , صحبت کردن , صداقت , صراحت , ضعف , ظاهر , عدم , عذاب , عمل , عمل کردن , غیبت , غیبت کردن , غیر , فراموش , فقط , فکر , قدم , قدمی , قرار , قربانی , قطب , لذت , متولد , مثبت , مرده , مرگ , مسائل , مشاور , مطمئن , مظلوم , مقاومت , ممکن , موجب , مورد , نا آرامی , ناظر , نسبت , نقاط , نهایت , نکنیم , نیاز , هزاران , هستند , همیشه , همین , هیچ , و زندگی , و... , وجود , وضعیت , وقایع , وقت , ویژگی , پشت , پشت سر , پیری , پیش , چگونه , چگونه به , کاهش , کردن , کرده , کمتر , کمک , کنار , کنید , گاه , گاهی , گذشته , گله , یعنی , یکی , ناسالم , کن ,

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 57 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:45

ثبت نام بیش از 7 هزار نفر در آزمون Ph.D پزشکی

رییس مرکز سنجش وآموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت:آزمون Ph.D پزشکی هفت مردادماه با شرکت بیش از هفت هزار داوطلب برگزار می شود.  

محمدحسین پورکاظمی رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:وزارت بهداشت سالهای گذشته آزمون Ph.D پزشکی را آبان ماه در یک نوبت برگزار می کرد و پذیرفته شدگان بهمن ماه وارد دانشگاه می‌شدند.

وی افزود: سال جاری این آزمون در دو نوبت ؛که نوبت اول آن هفت مردادماه است، با شرکت بیش از هفت هزار داوطلب برگزار می شود.

پورکاظمی با اشاره به اینکه ظرفیت ها تا زمان انتخاب رشته قطعی نمی شود، افزود: میزان افزایش ظرفیت ها به طور قطع قابل بیان نیست اما به علت برگزاری آزمون در دو نوبت ، به طور طبیعی این میزان با افزایش رو به رو است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط با   :

                           

وزارت بهداشت , پزشکی , آزمون , بهداشت , در , سنجش , شرکت , مردادماه , مرکز , نام , نفر , هزار , هفت , وزارت ,

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 50 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 20:45

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصوره تقا رييس انجمن سردرد ايران در جلسه مردمی انجمن سردرد باموضوع سردرد در خانم‌ها با بیان اینکه مطالعه هاي انجام شده در مناطق مختلف کشور نشان می دهد که آمار سردردهای میگرنی در ایرانی ها بالاتر از میانگین جهانی است،افزود: آمارها نشان می دهند که حدود 10 میلیون نفر در ایران به سردرد میگرنی و شمار زيادي نیز به سردردهای تنشی مبتلا بوده و در اين بين 18 درصد زنان و شش درصد مردان به سردرد های میگرنی دچار می شوند .

رييس انجمن سردرد ايران  با بیان اینکه سردرد بیشترین دلیل مراجعه بیماران به متخصصان مغز و اعصاب است،افزود :سردرد زنان مبحث مهمی است که باید مورد توجه و بررسی زيادي قرار گیرد بروز سردرد در زنان شایع تر از مردان بوده و زنان سه تا چهار برابر  بیش از مردان دچار سردرد می شوند .

وی گفت:در مواردي ممکن است سردردها براثر لخته در سیاهرگ جمجمه رخ دهد كه اين امر می تواند منجر به افزایش فشار در داخل جمجمه، کاهش بینایی، نقایص عصبی ، ضعف و اختلال حرکتی  شود.

رييس انجمن سردرد با اشاره به اينكه برخی دیگر از سردرد ها ارتباط به آرتروز گردن یا گرفتگی عضلات آن دارد، بیان کرد:  در بسياري موارد منشا اصلی سردرد مشکلات گردني است نه سردرد های میگرنی و تنشی که با معاینه وعکس برداری قابل تشخیص است  اين سردردها در حال حاضر به دليل افزايش استفاده از موبايل ، رايانه و درست نگه نداشتن كتاب و طرز نادرست ايستادن و نشستن پشت ميز مطالعه به خصوص در جوانان بسيار شايع شده است. 

تقا با بيان تاثير بارداري در سردرد های میگرنی گفت: اغلب اين سردردها در دوران بارداری کاهش پیدا می کند اما اگر فردی برای اولین بار در دوران بارداری به خصوص شش هفته اول با سردردهاي ميگرني مواجه شد باید برای بررسی به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بيان اينكه قرص هاي ضد بارداري نيز با سردردهاي ميگرني در ارتباط هستند،گفت: یکی دیگر از سردردهایی که زنان نباید آن را نادیده بگیرند، سردرد های است که با مصرف قرص های ضد بارداری ايجاد يا تشديد مي شوند.

رييس انجمن سردرد ايران افزود:مصرف قرص ضد بارداری بيش از حد معمول در افراد مبتلا به سردرد های میگرنی احتمال لخته شدن خون در مغز را افزایش می دهد.

تقا گفت : برخی از سردرد ها میگرنی در زنان  در دو يا سه سال قبل و بعد  از یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی رخ داده و در افراد با سابقه ميگرني با تشدید سردردها همراه است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بيان اينكه گاهی موارد بروز سردرد های تنشی در زنان ارتباط به شرایط روحی آن ها دارد، افزود: بیماری های افسردگی ، وسواس، اضطراب، استرس و اختلالات خواب موجب افزایش سردردهاي ميگرني مي شود.

رييس انجمن سردرد با بيان اينكه پيشگيري از بروز سردردهاي ميگرني مهمتر و بهتر از درمان است، گفت: ما به بيماران توصيه مي كنيم  تا علل و محرك هاي سردردهاي  ميگرني  خود را پيدا كنند اين امر بسيار مهم بوده زيرا با حذف عوامل ايجاد كننده بيمار كمتر دچار آن مي شود .

وي در مورد مصرف مسكن ها و درمان سردرهاي ميگرني گفت: در صورتي كه با وجود پيشگيري بيمار بازهم گرفتار سردرد شد، بهتر است كه در همان ساعت هاي اوليه از مسكن هايي مانند استامينوفن بدون كدئين تا  ١٠٠٠ ميلي گرم و ايبوپروفن تا ٨٠٠ ميلي گرم  و فقط دو روز در هفته استفاده كند اما اين مسكن هانبايد بيش از دو روز در هفته مصرف شود و بيمار در صورت اينكه بيش از دو روز در هفته به سردرد مبتلا مي شود بايد به پزشك مراجعه کند.

انتهای پیام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 71 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:55

پرداخت نشدن بودجه پژوهشی به دانشگاه غیرانتفاعی

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت : وزارت علوم بودجه‌ای تحت عنوان مسائل پژوهشی و تحقیقاتی به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی پرداخت نمی‌کند.  

علی آهونمنش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برنامه‌های پژوهشی در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه  غیرانتفاعی از نظر بودجه پژوهشی کاملاً در مضیقه بوده زیرا وزارت علوم و معاونت پژوهشی ریاست جمهوری همچنین سازمان‌های تحقیقاتی هیچ مبلغی را تحت عنوان پژوهش برای این دانشگاه در نظر نگرفته و کارهای تحقیقاتی  هزینه‌هایش به وسیله خود دانشجو  پرداخت می‌شود. 

وی یادآور شد بودجه تحقیقات منحصراً مربوط به دانشجویان مقاطع ارشد ،دکتری و پروژه‌های مشترک با کارخانه‌ها بوده و وضعیت تحقیق در دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز به همین منوال است. 

رئیس مؤسسه غیردولتی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی عنوان کرد: بیشتر کارهای پژوهشی و تحقیقات در مقاطع ارشد و بر روی پایان‌نامه‌ها صورت می‌‌گیرد و هیئت امنا در این دانشگاه سعی کرده در سال تحصیلی جدید  بتواند  بودجه‌ای  را از سازمان تحقیقات جهت پژوهش دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری اخذ کند. 

وی ادامه داد: بودجه فرهنگی در سال تحصیلی جدید به ازای هر نفر، 7 هزار تومان است که صرف اردوهای زیارتی و فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه می‌شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار مرتبط با   :

                           

دانشگاه , بودجه , اتحادیه , تحقیقاتی , علوم , عنوان , غیردولتی , مسائل , نشدن , وزارت , وزارت علوم , پرداخت , پژوهشی , گفت ,

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 56 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:55

حسن به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشجویان توقع دارند که در ایام تابستان مانند سال تحصیلی  وعده‌های غذایی کامل توزیع گردد اما این امکان اصلا وجود ندارد چرا که اعتبارات تغذیه‌ای دانشگاه کاهش پیدا کرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اظهار داشت: هر سال حدود 500میلیارد تومان یارانه تغذیه به اعتبارات دانشگاه اختصاص داده می شود.

به نژاد تصریح کرد : ۸ دانشگاه در تهران وعده غذایی نهار نمی‌دهند و برخی دانشگاه‌های دیگر با قیمت پنج هزار تومان وعده‌های غذایی توزیع می‌کنند.

وی افزود :در دانشگاه تهران ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته قیمت‌ها را افزایش داده ایم  که این افزایش بر اساس مصوبه صندوق رفاه برای ایام تابستان است،و به سال تحصیلی جدید ارتباطی ندارد.

به نژاد گفت: در خوابگاه‌های کوی دانشگاه تهران سال‌ها است در ایام تابستان یک وعده غذا به دانشجویان ارائه می‌دهیم به دلیل اینکه  بودجه برای توزیع وعده‌های غذایی کامل نداریم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: اگر به ما بودجه اختصاص بدهند حاضریم وعده غذای کامل توزیع کنیم. بنابراین امکان این که بتوانیم تغذیه عادی دانشجویان را بدهیم نداریم چرا که یارانه تغذیه دانشگاه تهران ۷ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام /

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 88 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:55

حسین طلایی معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص فرایند ثبت نام کتاب‌های درسی گفت: چنانچه دانش‌آموزان اول دبستان احراز هویت شده باشند و نام آنها در سامانه سناد ثبت شده باشد امکان ثبت سفارش کتاب برای آنها فراهم است. 
 
وی ادامه داد: از سمت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی مشکلی برای ثبت سفارش وجود نداشته و چنانچه دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان اول دبستان احراز هویت شده باشند و به عنوان دانش‌آموز شناخته شوند در فرایند ثبت نام مشکلی ندارند. 
 
وی ادامه داد: فرایند ثبت‌نام کتاب‌های درسی تا بیستم شهریورماه امکان‌پذیر است و در صورتی که خانواده‌ها موفق به ثبت‌نام نشوند در بازه زمانی در نظر گرفته شده می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 
 
انتهای پیام// 

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 80 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:53

وي عنوان كرد: با وجود تصميم به نوسازي ناوگان، براي تزريق آمبولانس هاي جديد نياز به همكاري ارگانهاي هاي دخيل، در كنار وزارت بهداشت احساس مي شود، چراكه آمبولانس هاي وارداتي در موضوع بيمه، شماره گذاري و ترخيص از گمرك با مشكل مواجه هستند.

محمدي با اشاره به مشكلي كه چندروز گذشته براي يكي از آمبولانس ها ايجاد شده بود،افزود: اگرچه دستگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته، فرسوده بوده، اما از كارافتادن همان يك دستگاه به معناي از زير پوشش آمبولانس خارج شدن ٣٢ هزار ايراني است.

عضو هيئت مديره فوريت هاي پزشكي يادآور شد: در سال گذشته دو ميليون و ٦٠٠ هزار ماموريت و دو هزار ماموريت هوايي توسط اورژانس پيش بيمارستاني انجام شده است.

انتهاي پيام/

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 64 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:53

 محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آغاز عملیات پانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، از امروز پنج شنبه ۳۱ تیرماه از استان مازندران است و تا ۸ آبان، اعزام‌ها ادامه دارد.

وی در خصوص مجموع آمار اعزام دانشجویان در این ۴ ماه به عتبات گفت: بیش از ۹۲ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در این دوره متقاضی تشرف به عتبات عالیات بودند که از آن میان بیش از ۱۷ هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در طول سفر برای دانشجویان در نظر گرفته‌ایم افزود: قبل از اعزام به همه دانشجویان یک بسته فرهنگی که شامل دو نرم افزار و چهار کتاب است، داده خواهد شد که در طول سفر و در شهر نجف اشرف و کربلای معلی از این بسته فرهنگی سوالاتی در قالب مسابقه طرح و اجرا می شود.

فقیهی یادآور شد: برنامه بازدید ویژه در کربلا و نجف از دیگر برنامه ریزی‌هایی است که به خاطر استقبال دانشجویان هر ساله داشته‌ایم. در نجف بازدید از بیت امام (ره) و کتابخانه آیت الله امینی و در کربلا برگزاری کلاس‌های کربلاشناسی و بازدید از اماکن معنوی آن را برای دانشجویان اعزامی به عتبات خواهیم داشت.

فقیهی در خصوص تعداد اعزام کاروان‌ها در طول روز نیز گفت:روزانه ۲ کاروان به شکل هوایی و یک کاروان به صورت زمینی عازم کربلای معلی می شوند.

انتهای پیام / 

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 72 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:53

سلامت نیوز:شیر مادر بهترین ماده برای تغذیه نوزاد است؛ اما به شرطی که مواد غذایی ازجمله میوه ای که مادر مصرف می‌کند، مضر نباشد. به نقل از سایت ام‌اس ان برخی نوزادان از شیر طعم دار خوششان می‌آید اما پس از مدتی دچار ناراحتی معده، بی‌قراری و تغییر در مدفوع می شوند و تمایلی به خوردن شیر مادر ندارند.با مصرف کردن برخی میوه‌ها شیر مادر طعم بدی پیدا می کند و به گفته محققان شیر مادر فاسد می‌شود.اما زیاده روی در کدام میوه‌ها چنین تأثیری دارد؟

*مرکبات :مصرف میوه‌هایی مانند پرتقال،انگور و لیمو با اینکه سرشار از ویتامین C است اما طعم شیر را تند می‌کند.مرکبات باعث ناراحتی معده در کودک می‌شود.

*توت‌فرنگی: مصرف بیش‌ازحد توت‌فرنگی هنگام شیردهی می‌تواند حساسیت شدیدی در کودک به وجود بیاورد و نشانه‌های آن شامل گاز در معده، اسهال، بی‌قراری و گاهی نیز کهیر زدن پوست است.

*کیوی: مصرف این میوه ممکن است باعث ایجاد گاز معده و نفخ شکم در کودک شود.

*گیلاس :گیلاس در صورت مصرف زیاد می‌تواند مسهل باشد. بنابراین از مصرف آن در زمان بارداری بپرهیزید.

*آلو: این میوه نیز خاصیت مسهل دارد و مصرف زیاد آن باعث مشکل نوزاد می شود.

*سیب: اگرچه خوردن این میوه زیاد توصیه می‌شود اما فیبر موجود در آن می تواند باعث نفخ در کودک شود؛ درنتیجه باید از مصرف زیاد آن پرهیز کرد.

منبع:روزنامه خراسان

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 66 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:45

بیمارستان‌ها، دولت را مقروض می‌کنند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون بیمارستان‌ها تلاش می‌کنند تا برگه‌های دفترچه را به پول تبدیل و دولت را مقروض کنند اما اگر منابع در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، خود وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها اجازه نخواهد داد که هزینه‌هایی را بر بیمه تحمیل کنند.به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر اکبر رنجبرزاده اظهار کرد: در دو  


سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون بیمارستان‌ها تلاش می‌کنند تا برگه‌های دفترچه را به پول تبدیل و دولت را مقروض کنند اما اگر منابع در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، خود وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها اجازه نخواهد داد که هزینه‌هایی را بر بیمه تحمیل کنند.

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر اکبر رنجبرزاده اظهار کرد: در دولت گذشته اصرار زیادی می‌کردیم تا قوانینی مانند 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها، اخذ مالیات از کالاهای آسیب‌رسان به سلامت و عوارض بر دخانیات اجرا شود.


وی با بیان اینکه در طول دولت‌های پس از انقلاب تا قبل از دولت یازدهم، حوزه سلامت به هیچ عنوان اولویت نبوده است، افزود: به مرحله‌ای رسیدیم که مسئولان کشور پذیرفتند که سلامت باید در اولویت باشد بنابراین همه باید مراقبت کنیم تا طرح تحول سلامت آسیب نبیند و مشکلات موجود آن را باید به حداقل برسانیم.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم مدیریت منابع، گفت: برای به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ باید اعتبارات قابل توجهی را به وزارت بهداشت اختصاص دهیم و بگوییم پس از 5 یا 7 سال آینده به گونه‌ای مدیریت کنید که نمودار هزینه‌ها کاهش یابد.


دکتر رنجبرزاده یکی از انتظارات مجلس از وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه را مدیریت منابع به منظور کاهش هزینه‌ها عنوان کرد و افزود: اولویت قرار گرفتن بهداشت و پیشگیری و اجرای کامل نظام ارجاع و پزشک خانواده از دیگر توقعات نمایندگان مردم است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر رفاه گفت: ایثار و فداکاری کنید و تجمیع منابع بیمه‌ها را به نام خودتان ثبت کنید. اعتقاد داریم که منابع بیمه باید در اختیار وزارت بهداشت باشد و بیمارستان‌ها مجری، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سیاستگذار و ناظر باشند.

اکنون بیمارستان‌ها تلاش می‌کنند تا برگه‌های دفترچه را به پول تبدیل و دولت را مقروض کنند اما اگر منابع در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، خود وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها اجازه نخواهد داد که هزینه‌هایی را بر بیمه تحمیل کنند.

اخبار مرتبط با   :

                                                                                                                                                                                                             

هدفمندی , سلامت , دولت , بیمه , مجلس , کمیسیون , پول , انقلاب , وزارت بهداشت , پزشکی , گزارش , آسیب , آوردن , آینده , اجازه , اجرا , اجرای , اختیار , اسلامی , اصرار , اظهار , اعتقاد , اما , اکبر , اکنون , اگر , ایثار , باشد , باید , برای , بزرگ , به نام , بهداشت , بهداشت و درمان , بیان , تبدیل , تحول , تحول سلامت , تلاش , ثبت , حوزه , خانواده , خبرگزاری , خطاب , خود , داد , داریم , دخانیات , در , درصد , درمان , دست , دفترچه , دکتر , دیگر , رفاه , زیادی , سال , شورای , شورای اسلامی , طرح , علوم , علوم پزشکی , عنوان , عوارض , فداکاری , قابل , قبل , قبل از , قرار , مالیات , مجلس شورای اسلامی , مدیریت , مدیریت منابع , مراقبت , مردم , مسئولان , مشکلات , منابع , منظور , موجود , ناظر , نام , نظام , نمایندگان , نمودار , همه , هیچ , وزارت , وزیر , پزشک , پزشک خانواده , پس از , پیشگیری , کامل , کاهش , کرد , کشور , کنید , کنیم , گذشته , گرفتن , یکی ,

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 53 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:45

عباس سلیمی عضو کمیسون آموزش مجلس در گفت وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، از اصلاح لایحه مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: پیش از این لایحه مدارس غیردولتی در مجلس  مطرح شده و این لایحه از نظر  مجلس و شورای نگهبان با ایراداتی همراه بود. 
 
وی ادامه داد: با توجه به نقش قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری به طور اصولی مدارس باید دولتی باشد تا هر کس در هر سطحی بتواند امکان تحصیل داشته باشد که با توجه به این امر تغییراتی در لایحه مدارس غیردولتی اعمال شد. 
 
سلیمی با بیان اینکه ایرادات کلی لایحه مدارس غیردولتی رفع شده است گفت: این تغییرات به طور کامل رافع ایرادات اساسی شورای نگهبان نیست با وجود آن که دغدغه اساسی بایستی تحصیل در مدارس دولتی باشد. 
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: علاوه بر توجه به تحصیل در  مدارس دولتی در  لایحه مدارس غیردولتی دیده شده به بخش خصوصی یارانه و تسهیلات بانکی اعطا می‌شود اما اینکه تعیین صلاحیت بر چه اساسی انجام می‌شود جای سؤال دارد. 
 
وی بیان کرد: براساس این مسئله ممکن است فضایی برای رانت به عده‌ای خاص فراهم شود که مغایر با بند 9 اصل سوم قانون اساسی است. 
 
سلیمی یادآور شد: البته این موضوع در شورای نگهبان به عنوان ایراد لحاظ نشده که امیدوارم در صحن مجلس با دقت بیشتری به آن توجه شود که در غیر این صورت باز هم این لایحه با ایراداتی  روبه رو است. 
 
انتهای پیام/ 

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 68 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:45

شاه‌توت‌درمانی جنگ با عوارض داروهای ام‌اس

سلامت نیوز:در برابر چشمان من دانه‌دانه از صورتی روشن به سیاهی تغییر رنگ می‌دهند. بعضی‌ها را نشان کرده‌ام و تغییر رنگ را به‌دقت هر روز می‌سنجم. هرچه تیره‌تر می‌شوند، شیرین‌ترند اما من کمتررسیده‌ها را بیشتر دوست دارم. از شدت گرمای هوا به‌زودی از باغچه خداحافظی می‌کنند و می‌روند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ر  

سلامت نیوز:در برابر چشمان من دانه‌دانه از صورتی روشن به سیاهی تغییر رنگ می‌دهند. بعضی‌ها را نشان کرده‌ام و تغییر رنگ را به‌دقت هر روز می‌سنجم. هرچه تیره‌تر می‌شوند، شیرین‌ترند اما من کمتررسیده‌ها را بیشتر دوست دارم. از شدت گرمای هوا به‌زودی از باغچه خداحافظی می‌کنند و می‌روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رزنامه شرق شاه‌توت‌ها از توت‌های سفید باوفاترند، اگرچه از یک خانواده‌اند. نه وقتی می‌رسند عجله‌ای دارند برای وداع با درخت و ریشه‌هایی که از آن زندگی را هدیه گرفتند و نه با یک باد و سختی و تکان، بدون استقامت، از آسمان به زمین می‌ریزند. حتما باید عزم جزم کنی و سراغ کندنشان بروید، وگرنه روی درخت خشک می‌مانند و بعد از مرگ قطعی از ریشه‌هایشان «شاید» جدا شوند.

از درختشان دل نمی‌کنند، مثل مادری که فرزندش را در بمباران شیمیایی در آغوش نگه می‌دارد، مثل ایمان و باوری که در وجودت نهادینه شده یا مثل ذات پاکی که خلق شده است. هروقت می‌خواهم میوه بخرم، باید ترکیب رنگشان را در نظر بگیرم تا بشقاب میوه هم مثل طبیعت رنگارنگ باشد.

هرچه فصل، سخاوتمندتر باشد، بشقاب من هم رنگین‌تر است. اما بعضی میوه‌ها را بیشتر باید در بشقاب خودت بچینی و کمتر با دیگران سهیم شوی؛ مثل میوه‌های موردعلاقه من.

از همان روزهای کودکی عاشق میوه‌های قرمز و بنفش بودم؛ آلبالو، گیلاس، انار، تمشک، توت‌فرنگی، زغال‌اخته، توت و تمشک جنگلی و اصل‌کاری شاه‌توت. البته به‌نظر من، گوجه‌فرنگی هم از این دسته است و میوه به حساب می‌آید. وقتی روی درخت یا در مغازه می‌بینمشان، می‌خندم. مدت‌ها فکر می‌کردم رنگشان را دوست دارم و از خاطراتی که برایم یادآور می‌شوند، خوشحال می‌شوم. اما فهمیدم مواد معدنی آنها شادی‌آور است.

میوه‌های تازه دیگر هم در من همین شعف را ایجاد می‌کنند اما این رنگ، جور دیگری است و منابع هم تأیید می‌کنند که آنها به دلیل داشتن رنگدانه بنفش بسیار مفید و شادی‌بخش‌اند و با احساس شادی ارتباط دارند. پیش از اولین کورتون‌تراپی، یک پزشک عمومی من را متهم به «افسردگی» کرد. سال‌ها گذشت تا بعد از یک‌سری مشکلات کاری و زندگی در سال ٨٨ چند روان‌پزشک را دیدم؛ حتی یکی از پزشک‌ها گفت دلم نمی‌آید قرص برایت بنویسم، اما همان دکتر با قرص‌های خواب‌آور سه روز من را تختخواب‌نشین کرد.

ترسیده بودم؛ «ضعیف»، «لاغر»، «بی‌جان»، مشکلات «گوارشی» و «عفونی» و شَک ١٠ساله به «ام‌اس» کم نبود که حالا بخواهم بپذیرم یک بیماری صرفا روانی را هم دارم. حمله نزدیک بود و علائم بیماری در حال گسترش و محیط اطراف ناامن و استرس‌زا. به جای خواب‌آورها، ضدافسردگی تجویز شد و من دوباره عادی زندگی کردم.

سه سال گذشت. عارضه دارو بود یا شرایط آن روزها که ضدافسردگی قوی‌تری تجویز شد، عادی زندگی کردم. بالاخره، بهار امسال ورق برگشت و شاه‌توت‌ها یادم انداختند که می‌شود بدون دارو هم افسردگی را کنترل کرد.

شاه‌توت‌ها آن‌قدر وفادارند که هنوز از اردیبهشت روی درخت‌های حیاط مانده‌اند و دوماهی هست که یک قرص از سبد داروهایم حذف کردم و هر روز چند دانه شاه‌توت از درخت می‌چینم.

اخبار مرتبط با   :

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

دارو , افسردگی , سلامت نیوز , یک پزشک , سلامت , جنگ , گزارش , آسمان , آغوش , احساس , ارتباط , اردیبهشت , از درخت , از مرگ , از یک , است , اما , امسال , اولین , ایجاد , ایمان , این , با احساس , باد , باغچه , باید , بخش , بدون , برابر , برای , برگشت , بسیار , بشقاب , بعد , بعد از , بعضی , بمباران , بمباران شیمیایی , بنفش , بهار , بود , بیشتر , بیماری , تازه , ترکیب , تغییر , تغییر رنگ , تمشک , توت , جای , جدا , جنگلی , حال , حالا , حتما , حتی , حذف , حساب , حمله , حیاط , خاطراتی , خداحافظی , خشک , خلق , خودت , خوشحال , دارم , داشتن , دانه , در , در آغوش , در حال , در مغازه , درخت , دسته , دلم , دلیل , دوباره , دوست , دوست دارم , دکتر , دیگر , دیگران , دیگری , ذات , رنگ , رنگارنگ , روانی , روز , روزهای , روشن , روی , زمین , زندگی , سال , سبد , سختی , سفید , سه روز , سیاهی , شادی , شده , شرایط , شرق , شعف , شیمیایی , صرفا , صورتی , طبیعت , عاشق , علائم , عمومی , عوارض , فکر , قرص , قرمز , قطعی , مادری , متهم , مثل , محیط , مرگ , مشکلات , معدنی , مغازه , مفید , من را , منابع , مواد , مواد معدنی , موردعلاقه , میوه , نبود , نزدیک , نشان , نظر , نقل , نیوز , هدیه , هست , همین , هنوز , هوا , و زندگی , و من , وداع , ورق , وقتی , پاکی , پزشک , چشمان , چند , کاری , کردم , کمتر , کنترل , کنی , کودکی , گذشت , گسترش , گفت , یادآور , یکی , دل ,

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 58 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:17

كسري بودجه چالش بزرگ نظام رفاه اجتماعي

سلامت نیوز:با آغاز به كار مجلس دهم، مركز پژوهش‌هاي مجلس مجموعه‌اي گزارش با عنوان «با نمايندگان مردم در مجلس دهم» را روي سايت خود قرار داده كه در واقع مروري اجمالي است بر ساختار و عملكرد وزارتخانه‌ها، نهادها و حوزه‌هاي مختلف، يعني خلاصه‌اي از آنچه نمايندگان خانه ملت به خصوص آنان كه براي نخستين‌بار پاي‌شان به مجلس باز شده است، بدانند  

سلامت نیوز:با آغاز به كار مجلس دهم، مركز پژوهش‌هاي مجلس مجموعه‌اي گزارش با عنوان «با نمايندگان مردم در مجلس دهم» را روي سايت خود قرار داده كه در واقع مروري اجمالي است بر ساختار و عملكرد وزارتخانه‌ها، نهادها و حوزه‌هاي مختلف، يعني خلاصه‌اي از آنچه نمايندگان خانه ملت به خصوص آنان كه براي نخستين‌بار پاي‌شان به مجلس باز شده است، بدانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد يكي از اين گزارش‌ها هم مربوط مي‌شود به آشنايي اجمالي با حوزه رفاه و تامين اجتماعي. توضيحات اجمالي در خصوص نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي كه با تمركز بر سه حوزه بيمه‌اي شامل بخش بيمه‌هاي اجتماعي از جمله بازنشستگي، بيكاري، حوادث و سوانح، ازكارافتادگي و بازماندگان و بخش بيمه‌هاي درماني (بهداشت و درمان)، حوزه حمايتي و توانبخشي شامل ارايه خدمات حمايتي و توانبخشي و اعطاي يارانه و كمك‌هاي مالي به افراد و خانواده‌هاي نيازمند و حوزه امدادي شامل امداد و نجات در حوادث غيرمترقبه در قالب نهادها و سازمان‌هاي متعدد به اجرا درمي‌آيد.
با وجود تاكيد بر پوشش همگاني تامين اجتماعي، در گزارش مركز پژوهش‌ها هم ذكر شده كه: «بر مبناي آمارهاي موجود هنوز درصد متنابهي از جمعيت با مشكلات رفاهي مواجهند.»

مشكلي كه بر اساس اين گزارش، ناشي از عواملي است مانند عدم فراگيري و استمرار در پوشش جمعيت هدف، همپوشاني در ارايه خدمت، وجود ضعف در نظام خدمت‌رساني و ناپايداري منابع مالي. اين گزارش پس از توضيحاتي درخصوص مباني قانوني و ساختار كنوني نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي در ايران تلاش كرده تا تصويري از چالش‌هاي اصلي نظام رفاه و تامين اجتماعي در حوزه بيمه ارايه دهد. دامنه پوشش رفاه و تامين اجتماعي از خلال بندها و اصول آمده در قوانين بالادستي كشور مشخص شده است، قانون اساسي، سند چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي سلامت و جمعيت، اصلي‌ترين اين قوانين هستند. با تصويب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي در سال ٨٣، عملا نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي در ايران تعريف شد و از آنجا بود كه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي مسووليت امور حاكميتي نظام تامين اجتماعي كشور و ساماندهي نهادهاي بيمه‌اي و حمايتي را برعهده گرفت.

مطابق اين قانون، نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي داراي سه حوزه بيمه‌اي، امدادي و حمايتي و توانبخشي است. حوزه بيمه‌اي شامل بيمه‌هاي اجتماعي) بازنشستگي، ازكارافتادگي، فوت، بيكاري و... (و بيمه‌هاي درماني است كه از طريق سازمان‌ها و صندوق‌هاي بيمه‌اي) سازمان تامين اجتماعي، سازمان بيمه خدمات درماني، صندوق بازنشستگي كشوري و...) اجرا مي‌شود.سازمان‌هاي بيمه‌گردر گزارش مركز پژوهش‌ها توضيح داده شده است كه قلمرو بيمه‌اي شامل دو حوزه است: بيمه‌هاي اجتماعي: در حوزه بيمه‌هاي اجتماعي (بازنشستگي، ازكارافتادگي و فوت)، پوشش جمعيت برمبناي وضع شغلي افراد است و گروه هدف اصلي در اين بيمه‌ها (افراد شاغل) هستند. در اين حوزه افراد مزد و حقوق‌بگير (شامل كارگران، كاركنان دولت، كاركنان نيروهاي مسلح) به طور اجباري مشمول بيمه هستند و ساير گروه‌ها از قبيل كارفرمايان، خويش‌فرمايان، كاركنان فاميلي بدون مزد ( زنان خانه‌دار و...) به طور اختياري مي‌توانند زير پوشش بيمه قرار گيرند.

بيمه‌هاي سلامت: در حوزه بيمه‌هاي درماني، پوشش جمعيت برمبناي فرد و خانوار است. به همين دليل، علاوه بر اقشار مزد و حقوق‌بگير كه بطور اجباري زير پوشش بيمه درماني هستند، روستاييان، خويش‌فرمايان، نيازمندان و ساير اقشار هركدام به روش‌هاي خاص خود پوشش داده شده‌اند. شش صندوق و سازمان در كشورمان مسووليت بيمه‌هاي اجتماعي و سلامت را بر عهده دارند، جمعيت زيرپوشش و تعهدات اين سازمان‌ها با هم متفاوت هستند.

صندوق تامين اجتماعي شناخته‌شده‌ترين اين صندوق‌هاست كه كارگران بخش خصوصي، كاركنان غيررسمي دولت، كاركنان شاغل در شركت‌ها و موسسات دولتي يا وابسته به دولت، صاحبان مشاغل آزاد، خويش‌فرمايان و مقرري‌بگيران بيمه بيكاري را زير پوشش بيمه بازنشستگي، درماني و بيكاري دارد. ساير صندوق‌ها و سازمان‌ها بيمه درماني يا بيمه بازنشستگي و در مواردي هم هر دو را پوشش مي‌دهند. شش مركز مختلف بيمه‌گر در حالي مشغول به فعاليت هستند كه طبق قانون برنامه پنجم توسعه، قرار شد تا تمامي بيمه‌هاي درماني از صندوق‌ها و سازمان‌هاي مختلف در سازماني جديد ادغام و عنوان آن به سازمان بيمه سلامت تغيير پيدا كند، قراري كه البته تا حال حاضر عمل به آن محقق نشده است و همچنان اين سازمان‌ها به صورت مستقل مشغول كار خود هستند. چهار صندوق اصلي و چهارده صندوق بازنشستگي اختصاصي به عنوان سازمان‌هاي بيمه‌اي و صندوق‌هاي بازنشستگي در كشور، نيروهاي شاغل خود را با نرخ‌هاي متفاوت بيمه مي‌كنند در واقع حق بيمه دريافتي از سه طرف دريافت مي‌شود.

اين سه طرف عبارتند از بيمه‌شده، بيمه‌كننده (كارفرما) و دولت و ميزان سهم اين سه طرف در صندوق‌هاي مختلف متفاوت است. در گزارش مركز پژوهش‌ها، بر اساس گزارش‌هاي آماري صندوق‌هاي بيمه اجتماعي و بازنشستگي كشور جدولي تنظيم شده است كه به مقايسه صندوق‌هاي مختلف در ميزان كسور يا حق بيمه دريافتي پرداخته است. بر اساس اين جدول صندوق بازنشستگي بيمه مركزي ايران، صندوق بازنشستگي شركت سهامي بيمه ايران و صندوق بازنشستگي كاركنان بانك‌ها بيشترين ميزان حق دريافتي بيمه بيمه‌شدگان خود را از كارفرما را دارند و پس از آنها صندوق تامين اجتماعي، صندوق بازنشستگي شركت صنايع ملي مس ايران و صندوق بازنشستگي شركت ملي فولاد ايران قرار دارند. بر اساس اين جدول، تنها در سه مورد، دولت سهم براي بيمه‌شدگان مي‌پردازد، ١٠ درصد براي بيمه‌شدگان صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير، ٣ درصد براي بيمه‌شدگان صندوق تامين اجتماعي و البته تامين كسري بيمه‌شدگان صندوق بازنشستگي كشوري.

نقطه سربه‌سربيشترين تنوع بيمه‌شدگان متعلق است به صندوق تامين اجتماعي، بر اساس اين گزارش و طبق آمارها، صندوق تامين اجتماعي هم‌اكنون به بيش از ٢ ميليون و ٧٣٨ هزار نفر مستمري پرداخت مي‌كند، اين آمار در مقايسه با سال ٩٠، ١٧ درصد رشد داشته است. كارشناسان مركز پژوهش‌هاي مجلس معتقدند طي دهه اخير به دليل تحولات جمعيتي، افزايش اميد به زندگي، سالمند شدن جمعيت زيرپوشش، بالا بودن نرخ حوادث و سوانح و بيماري‌هاي شغلي و...، تعداد بازنشستگان و مستمري‌بگيران تامين اجتماعي به نحوي افزايش يافته است و به علاوه، اجراي برخي قوانين مانند بازنشستگي پيش از موعد و غيره در سال‌هاي اخير منجر به تشديد روند رشد تعداد مستمري‌بگيران اين صندوق شده است.

شايد همين است كه كارشناسان معتقدند كه تامين اجتماعي به نقطه ورشكستگي نزديك مي‌شود. در اين گزارش آمده است كه «در سال ١٣٥٥ به ازاي هر يك مستمري‌بگير حدود ٢٤ نفر حق بيمه مي‌پرداختند و در سال ٩٣ اين تعداد به كمتر از ٥ نفر رسيد؛ كاهش نسبت وابستگي به معناي نزديك شدن صندوق به نقطه سربه‌سر است.

پس از نقطه سربه‌سر، مخارج بر منابع پيشي مي‌گيرد و عملا منابع صندوق تكافوي پرداخت مستمري‌ها و تعهدات صندوق را نخواهد داشت.»در گزارش مركز پژوهش‌ها، از «تشديد وابستگي صندوق بازنشستگي كشوري به بودجه عمومي» به عنوان يكي ديگر از چالش‌هاي جدي نظام رفاه و تامين اجتماعي نام برده شده است: «طي سال‌هاي گذشته، وضع قوانين جديد اثرگذار بر بازنشستگي كاركنان دولت، محدوديت استخدام‌هاي جديد (كاهش شديد ورودي جديد به صندوق)، جابه‌جايي سوابق بيمه‌شدگان به ساير صندوق‌ها، افزايش شديد حقوق بازنشستگان با اجراي قانون مديريت خدمات كشوري و…، موجب شده كه اين صندوق تا حد چشمگيري به بودجه دولت وابسته شود. اين وابستگي درحدي است كه در لايحه بودجه ١٣٩٥ دولت، ٥٩ درصد منابع امور رفاه را به كمك به صندوق بازنشستگي كشوري و سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح اختصاص داده است.»در حوزه بيمه‌هاي اجتماعي و سلامت، بخشي از منابع مالي از طريق حق بيمه‌ها و بخش ديگر از طريق منابع دولت تامين مي‌شود. در بين صندوق‌هاي بيمه و بازنشستگي، صندوق بازنشستگي كشوري و نيروهاي مسلح بيشترين سهم را از منابع دولتي دارند. در طول سال‌هاي برنامه پنجم توسعه بودجه صندوق‌ها، با وجود قانون در ارتباط با كاهش وابستگي اين صندوق‌ها به كمك از محل بودجه عمومي دولت، روند رو به رشدي را طي كرده است.

در اين گزارش توضيح داده شده است: «قانون برنامه پنجم توسعه در ماده ٢٦ مجوزهايي را براي دولت درخصوص صندوق‌هاي بيمه و بازنشستگي صادر كرده است كه متاسفانه دولت‌ها از اين فرصت قانوني استفاده مناسبي نبردند. ماده مزبور به دولت اجازه مي‌دهد در راستاي ايجاد ثبات، پايداري و تعادل بين منابع و مصارف صندوق‌هاي بازنشستگي نسبت به اصلاح ساختار اين صندوق‌ها اقدام قانوني را به عمل آورد كه يكي از اين اقدامات تاكيد بر كاهش وابستگي اين صندوق‌ها به كمك از محل بودجه عمومي دولت از طرق مختلف است. » به عنوان مثال، در سال ١٣٨٩ ميزان اعتبارات تخصيص يافته به سازمان تامين اجتماعي از محل منابع دولتي، ٨١٠ ميليارد ريال بوده است و اين عدد در سال ١٣٩٤ به ٢٨٧٠ ميليارد ريال رسيده است. در گزارش مركز پژوهش‌ها توضيح داده شده است كه به جز ارقام ذكر شده در نظام رفاه و تامين اجتماعي كشور با مساله كسري بودجه مورد تامين اجتماعي، مواردي نيز ذيل رديف‌هاي متفرقه بابت رد ديون (بدهي‌هاي دولت)، پرداخت حق بيمه برخي اقشار و همسا‌ن‌سازي حقوق بازنشستگان در برخي سال‌ها اختصاص يافته است.

كارشناسان مركز پژوهش‌ها به نمايندگان مجلس دهم يادآوري كرده‌اند كه: «درحال حاضر، صندوق‌هاي بازنشستگي با كسري بالا روبه‌رو است كه اين موضوع بدون ترديد نيازمند اصلاحاتي اساسي و عاجل در ساختار صندوق‌هاي بازنشستگي است. عدم توجه و عزم جدي در اين خصوص مي‌تواند طي سال‌هاي آتي باعث بلعيده شدن بيش از دو سوم بودجه سالانه كشور شود.»

در اين گزارش با اشاره به اينكه مهم‌ترين چالش‌هاي موجود در اين حوزه شامل وابستگي به منابع مالي دولت، كامل نبودن پوشش جمعيت، ابهام و كاستي در قوانين و مقررات، كسري منابع صندوق‌هاي بيمه‌اي و شفاف نبودن مرز بين خدمات حمايتي و بيمه‌اي است چند پيشنهاد هم مطرح شده است: ‌ تاديه بدهي‌هاي معوقه دولت به صندوق‌هاي بيمه و بازنشستگي و پرداخت به موقع آنها (بار مالي تعهدات قانوني دولت به صندوق تامين اجتماعي در حال حاضر سالانه بيش از دوازده هزار ميليارد تومان است.) ‌ جلوگيري از تصويب و اجراي قوانيني كه بدهي‌هاي دولت به صندوق‌هاي بيمه و بازنشستگي را افزايش مي‌دهد. ‌ طراحي و استقرار نظام تامين اجتماعي چندلايه.جمعيت تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي نزديك به ١٣ ميليون بيمه‌شده اصلي و بيش از ٥/٢ ميليون نفر مستمري‌بگير (بازنشسته، از كار افتاده و بازمانده) است كه با احتساب افراد تحت تكفل آنها، اين عدد به حدود ٤٠ ميليون نفر مي‌رسد.

آنچه در گزارش به نمايندگان مجلس دهم آمده است بخشي از چالش‌هايي است كه سازمان تامين اجتماعي و ساير دستگاه‌ها و صندوق‌هاي بيمه‌گر با آن روبه‌رو هستند. چالش‌هايي كه نمايندگان بايد بيرون از خطوط اين گزارش به آن بپردازند بسيار جدي است، صندوق‌هاي بازنشستگي آنگونه كه حساب و كتاب‌هاي آماري مي‌گويد فاصله‌اي با ورشكستگي ندارند و از سوي ديگر مساله جدي تجميع بيمه‌ها هنوز هم كه هنوز است مورد اختلاف وزارت بهداشت و سازمان تامين اجتماعي است.

اين تجميع از ديد موافقان، باعث باعث صرفه‌جويي منابع مالي سلامت، رفع هم‌پوشاني بيمه‌هاي درماني، برقراري عدالت اجتماعي در بخش سلامت، تامين پوشش كامل بيمه سلامت، يكسان‌سازي سياست‌ها و روش‌هاي اجرايي حوزه بيمه سلامت، تشكيل امور مراكز طرف قرارداد، تشكيل پرونده سلامت، فعال‌سازي نظام ارجاع و پزشك خانواده و كاهش سهم مردم از هزينه‌هاي درمان تا ٣٠درصد خواهد شد اما مخالفان آن را در عمل اجرايي نمي‌دانند چون هنوز زيرساخت‌هاي آن فراهم نيست.

سال گذشته جدال ميان وزارت بهداشت و وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي بر سر مساله تجميع خبرساز شد، وزير كار در آن زمان گفت: «تجميع بيمه قانون است و همه بايد از آن تبعيت كنند اما هر كسي كه فكر مي‌كند تجميع يك اقدام يك شبه است مي‌خواهند بيمه‌ها را از هم بپاشند.» و آب پاكي را روي دست وزير بهداشت ريخت. هرچند پس از نامه‌ها و جوابيه‌ها و به نظر قهر و آشتي‌هاي فراوان ميان دو وزارتخانه، دو وزير در كنار هم حاضر شدند و رو به دوربين‌ها لبخند زدند، اما مساله تجميع بيمه‌ها به عنوان يكي از مسائل بسيار پيش روي رفاه و تامين اجتماعي همچنان معلق ماند. اين مورد يكي از حوزه‌هايي است كه نمايندگانتازه از گرد راه رسيده مجلس دهم دير يا زود بايد به آن ورود كنند.

اخبار مرتبط با   :

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

سلامت نیوز , شفاف , حوادث , خانه ملت , سلامت , دولت , بازنشستگان , مزد , مجلس , نرخ , فولاد , آب , بودجه , حقوق , مجلس دهم , روزنامه , وزارت بهداشت , گزارش , آغاز , آمار , اجازه , اجرا , اختلاف , ادغام , ارتباط , اساس , است , استفاده , استقرار , استمرار , اشاره , اصلاح , اصول , اعتماد , افراد , اقدام , اما , امداد , امداد و نجات , امور , با هم , بابت , باز , بازماندگان , باعث , بالا , بخش , بدون , برده , برنامه , بزرگ , بطور , به موقع , به نظر , بهداشت , بود , بودن , بوده , تعادل , تعاون , تعداد , تلاش , تمركز , تنها , تنوع , توجه , توسعه , تومان , جامع , جدال , جدول , جمله , حاضر , حال , حدود , حساب , حوزه , خاص , خانه , خانواده , خبرساز , خدمات , خصوص , خطوط , خلال , خواهد , خود , داده , داشته , دامنه , در , در حال , درصد , درمان , دست , دهم , دهه , راه , رشد , رفاه , رفع , روند , روند رشد , زمان , زنان , زود , ساختار , سازمان , سال , سالمند , سند , سهم , سوابق , سوانح , سوم , شبه , شدن , شدند , شده , شركت , صندوق , صورت , ضعف , طبق , طرف , طور , عدالت , عدد , عدم , عدم توجه , عمل , عملا , عملكرد , عنوان , فرد , فرصت , فكر , قالب , قانون , قرار , قلمرو , قهر , كار , كاهش , كشور , كمك , لبخند , ماده , متعلق , متفاوت , متفرقه , محقق , محل , مخارج , مخالفان , مختلف , مربوط , مردم , مرز , مسائل , مساله , مسلح , مشاغل , مشغول , معلق , ملت , منابع , منجر , موجب , موجود , مورد , موسسات , موضوع , موقع , نام , نبودن , نجات , نسبت , نشده , نظام , نظر , نفر , نقطه , نقل , نیوز , هدف , هزار , هستند , همه , هنوز , و... , وابسته , وجود , ورود , وزارت , پرداخت , پرونده , پس از , پنجم , پوشش , چالش , چند , چهار , چون , گذشته , گرد , گروه , يارانه , هنوز هم ,

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 57 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:17

عذرخواهی دندانپزشک اصفهانی و سکوت مسئولان اصفهان

سلامت نیوز:وقتی برای بردنش به اتاق دکتر مراجعه کردم متوجه شدم صورتش کبود شده است. دندانپزشک گفت چون زیاد تکان می‌خورد با دست صورتش را نگه داشتیم و کمی کبود شده است. من همان موقع زیاد متوجه کبودی‌های دیگر نشدم، داخل خودرو که نشستیم متوجه کبودی‌های دیگری روی صورت و دستانش شدم.یه گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان بعد از چند دقیقه ورم صورتش بیشتر و  

سلامت نیوز:وقتی برای بردنش به اتاق دکتر مراجعه کردم متوجه شدم صورتش کبود شده است. دندانپزشک گفت چون زیاد تکان می‌خورد با دست صورتش را نگه داشتیم و کمی کبود شده است. من همان موقع زیاد متوجه کبودی‌های دیگر نشدم، داخل خودرو که نشستیم متوجه کبودی‌های دیگری روی صورت و دستانش شدم.

یه گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان بعد از چند دقیقه ورم صورتش بیشتر و بدتر شد. وقتی به خانه رسیدیم متوجه جراحاتی نیز روی دستانش شدم. زیر چشمش هم به بنفشی می‌زد و با وقتی در مطب بودیم خیلی تفاوت داشت. از یسنا پرسیدم آقای دکتر چه کار کرده که پاسخ داد هی با دست توی صورتم می‌زد و نیشگون می‌گرفت. هر بار که تکان می‌خوردم با مشت به صورتم می‌زد.» اینها را مادر یسنا ۷ ساله می‌گوید.


سابقه کودک‌آزاری‌های دیگر از سوی این پزشک72 ساعت از ماجرای کتک خوردن یسنای ۷ ساله از سوی دندانپزشک اصفهانی در حالی می‌گذرد که هنوز هیچ‌یک از مقامات وزارت بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان درباره این حادثه صحبتی نکرده‌اند. ماجرا از آنجایی آغاز شد که دوشنبه عصر مادر یسنا به همراه همسر و دختر ۷ ساله‌اش برای کشیدن دندان به مطب دندانپزشکی در اصفهان رفتند.

مادر یسنا درباره روز حادثه گفت: «زمانی که به این دندانپزشک گفتیم دخترم می‌ترسد، گفت شما اگر بیرون باشید من می‌توانم کارم را انجام بدهم و از ما خواست در خودرو منتظر بمانیم.» مادر یسنا ادامه داد: «سه ربع بعد برای بردنش به اتاق دندانپزشک مراجعه کردیم که متوجه شدم آثار کبودی روی لپ‌هایش است.» مریم فنایی همچنین گفت: «بلافاصله با دندانپزشک تماس گرفتم و همسرشان پاسخ تلفن را دادند. گفتم شکایت می‌کنم و این چه بلایی است سر دخترم آورده؟»

مادر یسنا با بیان اینکه دخترش به‌شدت می‌لرزید و ترسیده بود، ادامه داد: «همسر این دندانپزشک که روانشناس نیز بود به ما گفت من کاری می‌کنم که تمام مشکلات روحی‌ای که به دخترتان وارد شده از ذهنش پاک شود فقط خواهش می‌کنم شکایت نکنید.» او ادامه داد: «ما قصد داشتیم حتما شکایت کنیم ولی همسر این پزشک که شخصیتی کاملا جداگانه از شوهرش داشت چندین بار دیگر تماس گرفت. آن‌طور که همسر پزشک گفت او پیش از این نیز سابقه کتک زدن کودک دیگری را داشته و اصلا با کودکان مشکل دارد و دوست دارد اذیت‌شان کند.»


برای کتک خوردن دخترم یک ریال هم نمی‌گیرماگرچه اتفاقی که رخ داده بسیار هولناک است اما این‌طور که مشخص است خانواده یسنا قصد پیگیری و شکایت شخصی ندارند. رسول مختارزاده پدر یسنا درباره علت شکایت نکردن خود به «فرهیختگان» گفت: «همان شب اول که به کلانتری رفتیم برگه‌ای به ما دادند که یسنا را به پزشکی قانونی ببریم و طول درمان بگیریم ولی من همان جا نامه را پاره کردم و گفتم دخترم را هیچ جا نمی‌برم.»

او ادامه داد: «من وضع مالی خیلی خوبی دارم و اصلا حاضر نیستم برای کتک خوردن دخترم یک ریال بگیرم تنها چیزی که می‌خواهم این است که این اتفاق برای دختربچه یا پسربچه دیگری نیفتد، به همین علت نیز به نظام‌پزشکی گزارش داده‌ام.» پدر یسنا با بیان اینکه دخترش از اسم دکتر فراری شده، گفت: «برای من سلامتی دخترم در اولویت است. عکس‌هایش را منتشر کرده‌ام و نظام پزشکی اگر بخواهد جلوی طبابت این شخص را بگیرد باید با همین مستندات بگیرد. رفت و آمد دختر من به دادگاه‌ها چیزی را عوض نمی‌کند، بنابراین شکایت شخصی ندارم.»

اخبار مرتبط با   :

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

دندانپزشکی , سلامت نیوز , اصفهان , خودرو , سلامت , مالی , شکایت , دانشگاه , روزنامه , وزارت بهداشت , کار , پزشکی , گزارش , آثار , آزاری , آغاز , آغاز شد , آقای , اتاق , اتفاق , اتفاقی , ادامه , از ما , است , استان , استان اصفهان , اسم , اصفهانی , اصلا , اما , انجام , اول , اگر , این , با دست , بار , باید , بدتر , برای , بسیار , بعد , بعد از , به این , بهداشت , بود , بودیم , بیان , بیرون , بیشتر , تفاوت , تلفن , تماس , تمام , تنها , توی , تکان , جلوی , حادثه , حاضر , حالی , حتما , خانه , خانواده , خواست , خواهش , خوبی , خود , خوردن , خیلی , داخل , داد , داده , دارد , دارم , داشته , دانشگاه علوم پزشکی , دختر , دختر من , دختربچه , دخترش , دخترم , در , در خودرو , درباره , درمان , دست , دقیقه , دندان , دندانپزشک , دوست , دکتر , دیگر , دیگری , رسول , رفت , روانشناس , روز , روی , روی صورت , ریال , زدن , زیاد , زیر , سابقه , ساعت , ساله , سلامتی , سوی , سکوت , شب اول , شخص , شخصی , شخصیتی , شدم , شده , شما , صورت , عصر , علت , علوم , علوم پزشکی , عوض , فراری , فرهیختگان , فقط , فنایی , قانونی , ماجرا , ماجرای , مادر , متوجه , مریم , مسئولان , مستندات , مشت , مشکل , مشکلات , مقامات , منتظر , موقع , نامه , نظام , نظام پزشکی , نقل , نکردن , نیستم , نیوز , همراه , همسر , همین , هنوز , هولناک , هیچ , وارد , وزارت , وقتی , ولی , پاره , پاسخ , پاک , پدر , پزشک , پسربچه , پیش , پیگیری , چند , چون , چیزی , کاری , کتک , کتک خوردن , کتک زدن , کردم , کرده , کشیدن , کشیدن دندان , کلانتری , کنیم , کودک , کودکان , گفت , گفتم , گفتیم , یسنا ,

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 64 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:17

چگونه با غول استرس مبارزه کنید

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: استرس امری اجتناب ناپذیر بوده اما کنترل کردن در محیط کار امری ضروری است.  

جعفر بای آسیب شناس و مشاورخانواده در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به محیط کار افراد اظهار داشت: محل کار افراد بستگی به عوامل مختلف می تواند استرس زا و پر تنش بوده و این اضطراب ممکن است در اثر ناتوانی در کار محول شده یا پاسخ گویی به مراجعان است.

وی یاد آور شد: در اثر انجام کارهای غیر منطقی و استرس زا در فرد یک احساس سرخوردگی ایجاد شده و این مسئله  جلوی پویایی فرد و پیشرفت در کارهایش  را می گیرد.

بای ادامه داد: برای داشتن محیطی آرام و بدون استرس در محل کار باید از مدیریت زمان برخوردار بود تا بدین وسیله به اهداف واقعی و کاری خود در محیط کار رسیده و از استرس جلوگیری شود.

وی عنوان کرد:  خنده عامل بسیار مهمی در کاهش استرس بوده و این کار باعث شاد شدن روحیه  و ایجاد انگیزه درخود فرد و اطرافیان می شود.

بای تاکید کرد: در محیط کار باید با افراد خوش بین و مثبت اندیش هم کلام شده تا علاوه بر بالارفتن روحیه از استرس کاری جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط با   :

                               

کار , آسیب , اجتماعی , استرس , اما , امری , بوده , در , غول , مبارزه , محیط , محیط کار , ناپذیر , کردن , کنترل , کنترل کردن ,

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 70 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:13

این خوراکی ها قاتل انرژی شما هستند!

یک متخصص تغذیه گفت:افراد می توانند با رعایت برخی نکات غذایی،خواب کافی شبانه و پرهیز از استرس زیاد و ورزش روزانه منظم شادابی و نشاط را برای خود به ارمغان آورند.  

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه پس از صرف غذا با افزایش قند خون و ترشح انسولین، هورمون سروتونین در مغز تولید شده که سبب خواب آلودگی می شود؛ اظهار داشت:مصرف برخی از مواد غذایی فرآیند شده مانند میوه های کمپوتی و غذاهای کنسروی به علت کمبود ریز مغذی ها سبب کاهش سوخت و ساز بدن شده که منجر به خواب آلودگی و خستگی می شود. 

وی با اشاره به اینکه مصرف کربوهیدراتهای ساده که شاخص گلاسینی بالایی دارند(موادی که به سرعت قند خون را افزایش می دهند.)  مانند نان سفید،برنج سفید،کیک،شیرینی و نوشابه ها نیز باعث احساس بی حالی می شوند؛ توصیه کرد:برای افزایش شادابی و نشاط،گنجاندن کربوهیدراتهای پیچیده در رژیم غذایی افراد سودمند است.

این متخصص تغذیه با پرهیز کردن از پرخوری برای جلوگیری از بی حالی یادآور شد:مصرف غذاهای سرخ شده و نفاخ نیز به دلیل کمبود مواد مغذی و افزایش بار گوارش،سبب بروز بی رمقی می شود.

رحمانی با بیان اینکه مصرف برخی داروها مانند داروهای ضدآلرژی نیز منجر به بروز بی حالی و خواب آلودگی می شود؛ افزود: مبتلایان به برخی بیماریها مانند دیابت،کم خونی،اختلالات تیروئید ،سلیاک(عدم تحمل گلوتن) و عدم تحمل لاکتوز نیز از خستگی و بی حالی رنج می برند.

وی تاکید کرد: اگر خواب آلودگی به صورت مزمن و همراه با علایمی مانند سردرد،تحریک پذیری،دوبینی، سرگیجه و تعریق شبانه بوده؛ افراد باید به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط با   :

                                       

روزانه , ورزش , ارمغان , استرس , انرژی , برای , تغذیه , خود , خوراکی , خوراکی ها , زیاد , شادابی , شبانه , شما , قاتل , متخصص , منظم , نشاط , نکات , کافی ,

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 58 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 11:07